Jewels & Watches Info 2016

cover 01 2016nlDoorblader uw vakblad Jewels ans Watches Info januari 2016

Een nieuw jaar, een nieuwe start

Bij dit begin van dit nieuwe jaar wil ik u uit naam van de ganse redactie een uiterst succesvol en ondernemend jaar toewensen. In dit bijna constant wijzigende economische klimaat 2015 is het eens te meer aan u om als ondernemer uw zaak efficiënt te runnen. 2016 was voor Jewels & Watches Info een zeer uitdagend jaar met de overgang naar een mooier en rijkelijker gevuld vakblad. Het zit blijkbaar in de lift, want ook de collega magazines frissen ook duidelijk op !

Reeds helemaal ondergedompeld in het thema van de layout hebben we deze maal ook speciaal aandacht voor het aspect van de fotografie. Voor ons als vakblad zeer belangrijk, maar ook voor u als detailhandel is het van het grootste belang dat u steeds beschikt over hoge resolutie beelden (zowel in print als op social media) in uw BtoC communicatie. Een fotograaf kan door middel van zijn professionele benadering een juweel of uurwerk laten schitteren. Daarbij is de opzet, belichting en de know-how uiteraard van het grootste belang. Je leest er meer over in het artikel aan de hand van Nicolas Mingalon.

Dankzij onze eerdere contacten in 2015 met de school TNA de Londonstraat hebben we deze keer ingezet op een artikel dat in de toekomst op regelmatige wijze zal verschijnen. We belichten de laatste nieuwe trends op gebied van materialen, diensten maar ook technische aspecten voor juwelenmakers. In dit eerste artikel bespreken we alvast de mogelijkheden van 3D in het goudsmidsatelier.

Tenslotte hebben we via onze contacten bij Unizo / AMCV (Franstalige tegenhanger) de hand kunnen leggen op een zeer interessant artikel rond de soms (ontbrekende) dynamiek in de detailhandel in stadskernen. Bij Unizo heeft men het met een modewoord de ‘bedrijvige kern’ genoemd. Bij de inrichting van steden en gemeenten dient men rekening te houden met bepaalde aspecten zoals fun shopping. Het magische woord “beleving creëren” in shoppingcentra en in stadskernen zal in de toekomst nog meer van belang worden.

Intussen beginnen we weer al reikhalzend uit te kijken naar Baselworld dat doorgaat van 17 tot 24 maart. Wij hopen u in het volgende nummer een mooi relaas te mogen brengen rond de nieuwste ontdekkingen op het vlak van uurwerken en juwelen. Vergeet intussen niet Valentijn voor te bereiden in uw winkel en vitrines !

Ronny Van Cutsem

Hoofdredacteur


Ce texte est disponible en: Frans