Jewels & Watches herfst 2016

cover-auomne-2016-nlDe feestdagen in het vooruit

Dit nummer van Jewels & Watches Info valt net voor de feestdagen in uw brievenbus. Het blijven strategische dagen en zijn in grote mate de barometer van onze sector. Uiteraard brengen we uitgebreid verslag van de gezellige vakbeurs Orotempo die voor het eerst doorging in Brussels Expo, locatie en groeipotentieel gegarandeerd. Naast de ietwat opmerkelijke veelheid aan nieuwe horlogemerken, met daarnaast de juwelenmerken en accessoires hing er vooral een zeer gemoedelijke sfeer en zagen we enkel blije gezichten, want u was gul met het geven van orders !
Het einde van het jaar is traditioneel ook de periode, dat u ook even nadenkt over de toekomstige strategie voor uw zaak. In dit nummer brengt onze journaliste Esther dan ook heel wat leuke tips tesamen in één artikel om een blog op te starten. Niet evident hoor ik u al zeggen, waarom niet eens met een communicatiebedrijf aan tafel zitten. Een brainstorm en wat creatief denken vanuit de zijlijn kan deuren openen. Een gouden tip die wij alvast graag met u delen : maak een lijstje van vragen die veel gesteld worden in de winkel, plaats deze op uw blog. Hou het wel kort en relevant en vooral authentiek (lees niet commercieel).

Tenslotte brengen we in één uitgebreide artikelenreeks verspreid over meerdere nummers het thema ‘uw online aanwezigheid op het internet’ aan bod, we weten intussen allemaal dat digitalisering troef is, maar doet u er ook iets concreet mee ? We zien weliswaar een stijgende trend in online shopping, maar toch constateren we dat heel wat KMO’s niet voldoende online vindbaar zijn en niet genoeg inspelen op webshops. Tijd voor actie als u de cijfers doorneemt.
Wij wensen u alvast een zeer sterke verkoop dit eindejaar en een 2017 vol creativiteit !

Ronny van Cutsem

Hoofdredacteur

Ce texte est disponible en: Frans