Alexander Shorokhov in de Benelux!

Al 25 jaar succes voor
Alexander Shorokhov

door Eve Barthélémy

Alexander Shorokhov, geboren in Moskou in 1960, volgde briljante universiteits studies voor bouwkundig ingenieur. Hij werkte een aantal jaren in een immobiliënkantoor tot 1991, in de Perestroika periode, toen Michael Gorbatsjov, hem de kans bood om naar Duitsland te gaan ten einde zijn kennis in economie te vervolmaken in het ministerie van Economische Zaken in de deelstaat Hessen.

Shorokhov, grijpt deze gelegenheid aan om een succesvol bedrijf te starten waar hij vandaag erg trots op is. Zijn bedrijf start met de wereldwijde verkoop van de “Alexander Shorokhoff” luxe horloges.

De belangrijke stappen naar het succes

© Ivelin Chulakov for Primetime Magazin

Alexander Shorokhov begon in 1992, door het oprichten van zijn eerste commerciële bedrijf in Frankfurt Am Main. Het maakt gebruik van de “exotische” kant en de “nieuwe openheid van Rusland” en organiseert de invoer in West-Europa van mechanische horloges van het merk “Poljot” tegen zeer goede prijzen.

Na zijn deelname aan het “Inhorgenta” salon, gaan de deuren open bij niet minder dan 200 gespecialiseerde verkooppunten. Het merk “Poljot” wordt snel een vaste waarde in de West- Europese markt als synoniem voor Russische horloges.

In 1994 zat Alexander Shorokhov vol nieuwe ideeën en wou een nieuw merk van mechanische horloges ontwerpen van superieure kwaliteit en design. Hij omringde zich met een team van specialisten en creëerde een kleine fabriek waar zijn eigen horloge collectie wordt vervaardigd onder de nieuwe naam “Poljot-International”.

In 1996, naar aanleiding van de deelname aan “Baselworld” brengt hij zijn distributienetwerk op internationaal niveau. Zijn horloges worden intussen verkocht in meer dan dertig landen.

2002, een nieuw luxe merk

De “Poljot-International” horloges kennen een belangrijk succes in het midden gamma. Ondertussen denkt Alexander Shorokhov eraan om een nieuwe luxe horlogemerk te creëren van hetzelfde niveau als de meest prestigieuze Zwitserse en Duitse merken.

Het combineert de Duitse precisie met het hoogste niveau in esthetica en onderscheid zich door zijn Russische ziel. In 2002 wordt het merk onder de naam “Alexander Shorokhoff” in kleine series geproduceerd en soms zelfs als unieke exemplaren. De eerste collectie onder de naam ” Heritage” is een verwijzing naar de grote Russische kunstenaars namelijk Tchaikovsky, Tolstoj, Dostojevski en Poesjkin.

Door deel te nemen aan Baselworld, wint het merk “Alexander Shorokhoff” aan notoriëteit en wordt het bekend bij een breder publiek. Ze vindt haar eerste distributeurs in Japan, Hong Kong, Signapor en de Verenigde Staten. De uitstekende internationale verkoopresultaten versterken dit nog.

Een unieke Designer

In 2011, presenteert het merk de nieuwe “Avantgarde” collectie die onmiddellijk erkenning krijgt. Het ontwerp, de kleuren en vormen van de “Avantgarde” lijn hebben hun wortels in de klassieke modernistische kunst van Kandinsky, Malevitsj, Lissitzky … Het ontwerp van  Alexander Shorokhov speelt met abstracte vormen en kleuren. Het groeit tot een nieuwe visie.

Erkenning van de Avantgarde collectie

Het horloge ontwerp van de AVANTGARDE weerspiegelt de passie, het geluk, ritme en dynamiek, en zelfs “pure sensatie” zwart en wit, heldere kleuren en vormen. Hiermee biedt Alexander Shorokhov een origineel werk.

Sinds 2014 zijn de horloges “Alexander Shorokhoff” elk jaar geëerd door de “Duitse Raad van Design”: het model “Miss Avantgarde” in 2014, de “Babylonische I” in 2015, de “Barbara” in 2016 en ten slotte het “Winter” model in 2017.

De horloges worden niet alleen door deskundigen herkend, de wereldwijde vraag is sterk gestegen en limited editions zijn snel uitgeput.

“De herkenning stijgt wereldwijd omdat onze horloges niet alleen als tijdwaarnemers gezien worden maar ook als kunstobjecten op de pols. ” aldus Alexander Shorokhoff.

 www.alexander-shorokhoff.de

Verdeling Benelux :

Trivenda watches –  +32 (0) 476 333 048 – jan@trivenda.be

 

Ce texte est disponible en: Frans